søndag 18. januar 2009

Livsgnist!

Jeg vil kjenne at jeg lever! Jeg vil faa gjorme paa skjorta og hull paa knaerne! Jeg vil nyte de utslitte musklene etter en lang fjelltur!

Jeg vil leke og le! Jeg vil staa paa henda og kjenne fotbladene bli varme i den deilige sola! Skue utover og oppservere jorda opp-ned!

Jeg vil lukte meg fram til de gode opplevelsene! Jeg vil sitte I en jeep cabriolet og kjenne haaret flagre av gaarde i vinden! Jeg vil ut I det ukjente og la sansene vaere kompass!

Jeg vil tegne og male! Bruke kunsten i meg og fargelegge det hvite! Jeg vil se fargene bli til figurer og figurer til meninger, tanker og folelser! Jeg vil se fargene leve!

Jeg vil brenne av sinne over urettferdigheten I verden! Jeg vil graate naar et nytt barn blir drept I Gaza! Jeg vil ikke la avstand vaare en hindring for medlidenhet og forstaaelse!

Jeg vil lese og studere og faa kunskap til aa mene! Jeg vil fordype meg I boker og skrive mine egne!

Jeg vil fly! Stupe inn i de myke skyene og sovne der oppe I det hvite naar jeg til slutt er sliten og fornoyd! Neste dag vil jeg fly videre ut I verdensrommet og sjonglere med planetene! Kaste den lille blaa I bane gjennom lufta og kjenne den trygg og god naar den lander etter et luftig svev! Jeg vil sporre tilskuerne om de tror det finnes liv paa den ballen! Da vil de riste paa hodet! Saa ber jeg de se bedre etter og de ville tro jeg kunne trylle!

1 kommentar:

Kaspus sa...

Jeg leser denne teksten med gjevne mellomrom. Den gir meg ny styrke. Lever du Johannes?