søndag 14. oktober 2007

Støtt Kinyago United!

Kjære leser

Jeg håper jeg har gitt deg en eller flere gode leseopplevelser. Jeg tar meg nå den frihet å sette i gang en mindre innsamlingsaksjon, og håper på din støtte. Under står det beskrevet hva pengene vil gå til. Innsamlingsaksjonen vil vare fram til 24 November, symbolsk 1 mnd før julaften. I tillegg til mitt eget bidrag håper jeg på god støtte fra rike Norge.

Støtt Kinyago United!

Kinyago United er et fotballag i Pumwani jeg er hjelpetrener for. På laget er det ca 40 spillere, og på treningene er det 100% oppmøte. Det tyder på at her er det god lagmoral og at treningene er gode. Det er noe jeg kan bekrefte. Anthony, hovedtreneren for dette laget, gjør en stor innsats.

Denne høsten startet Kinyago United et større prosjekt: de skal byggeren klubb hall. Ideen kom i 2006, da de fikk støtte til å kjøpe ett lite område ved siden av fotballbanen. Hallen vil brukes til: Trening i teater og drama (et fotballag driver altså ikke bare med fotball her i Kenya), vil være et samlingssted for barn og unge etter skole, et sted de får opplæring i life skills (generell oppdragelse pluss mye annet), et sted foreldrene kan møtes og et sted som kan brukes til utlån, og dermed gi en ekstra inntekt. Altså et sted for utvikling.

Arbeidet med hallen har kommet godt i gang med de midlene de har hatt, men utgiftene har blitt større enn antatt. Hallen (som i Norge ville vært en stor stue) står nå uten tak og det er mye som mangler.

Jeg har vært noe med på dette arbeidet og har sett deres utrolige innsats og måtte bare foreslå at jeg kunne starte en innsamlingsaksjon hjemme, da det gikk opp for meg hvor mye penger og svette de har lagt i dette arbeidet, med tanke på hvor lite de har fra før, men at de fortsatt manglet en del for å fullføre arbeidet.

Jeg håper derfor på din støtte. Hver donasjon er et viktig bidrag, og vil ikke bare være en glede for fotballaget, menn for hele landsbyen.

Og husk: En 50 lapp er mye penger her nede. Og her er det ingen fordyrende mellomledd du trenger å være redd for. Alle pengene vil bli brukt på kjøp av materialer og annet utstyr til klubben. Før jeg drar vil forhåpentligvis hallen stå ferdig!

Pengene betales til konto: 6236 12 67406. Legg til notat at pengene er til Kinyago United.

Mvh
Johannes

1 kommentar:

Cecilie sa...

hei igjen!
flott innsats, jeg og kaspar prøvde på en innsamlingsgreie vi også, setter inn penger etterpå:) lykke til videre!:)