mandag 22. desember 2008

Lonley Planet (turisttracken #2)

Lonley Planet - I ordet ligger det en fristende tanke om en uoppdaget planet bare for deg. Boken med samme tittel er til for aa guide deg rundt i denne uoppdagede planeten. Med sine unike tips og grundig research vil du umulig stote paa andre oppdagelsesreisende paa din reise inn i det ukjente. Du er rett og slett saa heldig at du har funnet en bok med reisetips til akkurat det landet du skal til! En bok for deg, og bare deg. Det samme tenker jeg 17. November, 2008, og tar Lonley Planet - Latin America fortisktig ut av Nordli bokhylle, mens jeg ser meg glupskt over skuldren for aa se at ingen andre har oppdaget denne gjemte skatten. Hehe, ruller latteren, klukkende inni meg. Folelsen av aa ha funnet en fordel faa andre har tenkt paa er alltid pervers tilfredsstillende. Jeg gnir meg i hendene og legger Lonley planet - Latin Amreica overst i sekken. Naa skal regnskogen utforskes og ukjente stier traakkes. Naa skal indianernes skulte kunster bevises en gang for alle. Naa skal mayaenes forhistoriske gravplasser igjen se dagslys og den latin-amerikanske kultur studers og beskrives paa under 5 maaneder. Naa har jeg smort matpakka mi sjol og det eneste som mangler er aa fearra til Mexico!